AUTO MP, s.r.o.
Autorizovaný predaj a servis Mitsubishi Motors


MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 4x4 - TECHNOLÓGIE

RADOSŤ Z ELEKTRICKÉHO POHONU DOKÁŽE SPROSTREDKOVAŤ IBA PLUG-IN HYBRID

Nový ECLIPSE CROSS prevzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicou elektromotorov. Použitá architektúra zahŕňa jeden predný a jeden zadný výkonný elektromotor, veľkokapacitnú batériu pohonu a spaľovací motor 2.4 MIVEC, čím zabezpečuje rýchle, tiché a zároveň dynamické zrýchľovanie, ktoré je pre elektromobily typické.

Batéria pohonu s kapacitou 13,8 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd až 55 km (podľa WLTP), a tak by k väčšine jázd v rámci každodenného dochádzania mala postačovať elektrina.


ENERGIA KTORÁ VÁM VYDRŽÍ

Vďaka architektúre na báze elektromobilu bez prevodovej skrine sa Eclipse Cross PHEV chváli úplne hladkým zrýchľovaním bez rázov pri radení. Tichší systém PHEV zaručí hladkú, pohodlnú a plne bez emisnú jazdu pre lepšiu budúcnosť.

Originálna architektúra, ťažiaca z výhod prirodzenej jednoduchosti elektromobilov (absencia prevodovej skrine, čisto elektronické riadenie bez mechanickej väzby atď.) a podporovaná vysoko sofistikovaným operačným systémom PHEV z vlastného vývoja, prináša zjavné výhody v zmysle obostavania priestoru (minimum kompromisov oproti variantu so samotným spaľovacím motorom) či efektivity.

Systém pohonu PHEV na báze elektromobilu je plne automatický, vyznačuje sa hladkým chodom a nie je spojený so žiadnymi zásahmi zo strany užívateľa - a navyše je úplne spoľahlivý. Podobne ako v prípade Outlandera PHEV umožňuje architektúra vozidla zabudovať batériu pohonu do priestoru medzi nápravami, čo prináša zjavné výhody pre zákazníka.

  • Akumulátor nijako nezasahuje do priestoru pre cestujúcich / nezmenšuje batožinový priestor
  • Znižuje sa ťažisko vozidla
  • Sú lepšie vyvážené jazdné vlastnosti oproti vozidlám s akumulátorom umiestneným vzadu
  • Vynikajúca ochrana pred úrazom elektrickým prúdom v prípade nehody
Vďaka špičkovej inovatívnej technológii V2H a palubnej zásuvke s výkonom až 1 500 W môžete z vozidla napájať elektrické zariadenia a spotrebiče pri pobyte vonku mimo dosahu elektrickej rozvodnej siete. Poslúži tiež ako spoľahlivý zdroj elektriny v núdzových situáciách. Vozidlo môže plniť úlohu akumulátora poháňajúceho aj celú domácnosť s pomocou uloženej elektriny. Keďže Eclipse Cross PHEV si dokáže vyrábať elektrinu sám z paliva, po úplnom nabití a natankovaní môže bežnej domácnosti zabezpečiť dosť energie s príkonom až 10 kWh.

Štandardné nabíjanie

Rýchlonabíjanie

Tlačidlá SAVE/CHARGE a EV

Zásuvka 230V

Vypínač zásuvky 230V

Združené ukazovatele

JAZDNÉ REŽIMY PHEV

K dispozícii sú tri jazdné režimy: v režime EV slúžia na pohon vozidla elektromotory, čerpajúce elektrinu z batérie sústavy pohonu; režim sériového hybridu využíva zážihový motor na generovanie elektriny pre elektromotory, ktoré poháňajú vozidlo; režim paralelného hybridu zase využíva zážihový motor priamo na pohon vozidla za asistencie elektromotorov. Vďaka automatickému prepínaniu medzi týmito režimami v závislosti na jazdných podmienkach s prioritou režimu EV si môže vodič vychutnávať radosť z elektrického pohonu v najrôznejších prostrediach.

JAZDA NA ELEKTŘINU

Jazdný režim EV

Tichá jazda na elektrinu bez emisií je optimálnou voľbou pre nízke až stredné rýchlosti v zastavaných oblastiach.

JAZDA V HYBRIDNOM REŽIME

Sériový hybridný režim

Pri zrýchľovaní či zdolávaní kopcov slúži spaľovací motor na výrobu elektrickej energie, zatiaľ čo pohon vozidla zabezpečujú elektromotory.


Paralelný hybridný režim

Pri jazde vysokou rýchlosťou, napr. pri predbiehaní iných vozidiel na diaľnici, je vozidlo poháňané spaľovacím motorom za asistencie elektromotorov.

Využívajte technológiu plug-in hybrid na maximum

Displej zobrazuje rôzne funkcie elektrického pohonu vrátane úrovne nabitia batérie, alebo eko-indexu. Uvidíte tak tok a aktuálnu spotrebu energie, a tiež štatút rekuperačného brzdenia, ktoré počas spomaľovania pomáha dobíjať batérie. Vodič môže zobraziť históriu svojich jázd a skontrolovať tak, koľko kilometrov prešiel na určité množstvo energie.

PLACHTENIE - rekuperácia vypnutá
Vypnite rekuperáciu a vozidlo ide plynule bez zapojenia elektromotora. Elektromotor teda nespotrebováva energiu, hoci je vozidlo stále v pohybe a súčasne nedochádza k brzdeniu rekuperáciou.
INTELIGENTNÉ BRZDENIE – rekuperácia zapnutá
Spomaľte bez použitia brzdy. Uvoľnite pedál plynu - elektromotor potom poskytuje záporný krútiaci moment, čím znižuje rýchlosť vozidla a Vy súčasne nabíjate batériu.
KLASICKÉ BRZDENIE – rekuperácia zapnutá
Aktivujte dobíjanie batérie pri zošliapnutí brzdového pedálu a tak šikovne získajte energiu späť pri každom brzdení.
Aplikácia Mitsubishi Remote Control

Pomocou svojho inteligentného telefónu môžete pohodlne ovládať časovač nabíjania, naplánovať nabíjanie vozidla na neskoré večerné hodiny s lacnejšou tarifou, sledovať čas zostávajúci do úplného nabitia a ďalšie údaje. Prostredníctvom najnovšej aplikácie Mitsubishi Remote Control môžete tiež okamžite aktivovať chladenie či vykurovanie kabíny, alebo tieto funkcie naplánovať na určitú hodinu.

SYSTÉM POHONU 4X4 S AWC

Vďaka vysokej tuhosti karosérie a optimalizácii zavesenia predných aj zadných kolies sa ešte zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), čo sa odrazilo v lepšom jazdnom správaní v súlade so zámermi vodiča a v prospech pohodlnejšej a tichšej jazdy.

Prevedenie PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonom 4WD na báze dvoch elektromotorov so schopnosťou ľubovoľne rozdeľovať hnaciu silu medzi predným a zadným elektromotorom bez strát v prevodovom ústrojenstve. Systém podporuje mimoriadnu úroveň kontroly riadenia, zatáčania aj brzdenia, kedy využíva agilnú odozvu, ktorá je pre elektromobil charakteristická.

Konštruktéri modelu Eclipse Cross PHEV ďalej optimalizovali rozloženie hmotnosti medzi nápravami a znížili ťažisko vozidla umiestnením vysokokapacitnej batérie pohonu pod podlahu približne uprostred vozidla. Výsledkom úprav je ešte pohodlnejšia jazda s príkladnou stabilitou riadenia. Benzínové prevedenie je vybavené systémom S-AWC s integrovanou aktívnou kontrolou stáčania okolo zvislej osi (AYC) pre rozdelenie brzdnej sily medzi kolesami na ľavej a pravej strane v prospech precízneho zatáčania; ďalej je tu systém ABS a aktívne riadenie stability (ASC) pre reguláciu brzdnej sily v rámci elektronicky riadeného pohonu 4WD pre optimálne rozdeľovanie hnacej sily medzi predné a zadné kolesá. Vďaka integrovanému riadeniu uvedených systémov je zabezpečené mimoriadne stabilné správanie vozidla úplne v súlade so zámermi vodiča. To v spojení s optimálne nastaveným systémom odpruženia prepožičiava modelu Eclipse Cross PHEV vysokú mieru stability a precízne jazdné správanie pre každodenné používanie, ako aj lepšiu ovládateľnosť na klzkých cestách.

Pre majiteľov Eclipse Cross PHEV sú pripravené rôzne jazdné režimy v závislosti od stavu vozovky a jazdných podmienok.

Režim Normal prináša prirodzené nastavenie riadenia a stabilitu pre najrôznejšie jazdné situácie. Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na klzkých povrchoch, ako napr. na zasnežených cestách. Režim Gravel znamená vynikajúcu ovládateľnosť a stabilitu na nespevnených povrchoch. Prevedenie PHEV tiež disponuje režimom Tarmac pre ešte lepšie schopnosti a stabilitu v zákrutách, najmä na suchých spevnených povrchoch pre radosť z riadenia so zvýšeným pocitom bezpečia.

PRVOTRIEDNA BEZPEČNOSŤ

Pocit bezpečia vždy zvyšuje radosť za volantom. Eclipse Cross PHEV disponuje bezpečnostnými prvkami na podporu bezpečnej jazdy so schopnosťou rozpoznať nebezpečenstvo nehody, upozorniť vodiča, pomôcť predchádzať nehodám, vyhnúť sa im alebo aspoň zmierniť prípadné škody.

V prípade nehody chráni cestujúcich sedem airbagov. Sústava zahŕňa čelné, bočné a hlavové airbagy a kolenný airbag vodiča.

Predné sedadlá sú vybavené bezpečnostnými pásmi s predpínačmi a obmedzovačmi záťaže, ktoré lepšie fixujú telo pri náraze a súčasne chránia posádku v prípade nehody pred nadmerným ťahom bezpečnostného pásu.

Ďalej Eclipse Cross PHEV disponuje zosilnením v oblasti podvozka, úpravou prevodového pomeru elektrického posilňovača riadenia a jeho odozvy, novým naladením tlmičov a pružín. Využité sú pneumatiky s nižším valivým odporom a zlepšené parametre odhlučnenia a redukcie vibrácií - väčšie využitie materiálov pohlcujúcich hluk v konštrukcii strechy, odhlučnenie podlahy a uloženia zadnej nápravy, nový tvar sania motora a výfuku.

Systémy poskytujúce maximálnu bezpečnosť

  • Systém predchádzania a zmierňovania následkov čelného nárazu s detekciou chodcov [FCM]
  • Varovanie pri opustení jazdného pruhu [LDW]
  • Adaptívny tempomat [ACC]
  • Automatické prepínanie diaľkových svetiel [AHB]
  • Ultrazvukový systém proti nechcenému zrýchleniu vozidla [UMS]
  • Systém sledovania mŕtveho uhla [BSW]
  • Asistent zmeny jazdného pruhu [LCA]
  • Systém monitorovania dopravnej situácie za vozidlom [RCTA]

7 airbagov

Systém S-AWC (Super all wheel control)

Multiaround systém

MAXIMÁLNY KOMFORT

Prepojte sa s Vašim vozidlom a choďte svojou vlastnou cestou. Spoznajte oázu pohodlia a kultivovanosti, kde potešenie z jazdy znásobuje veľkorysý priestor, komfortná výbava a celkom mimoriadne ticho v kabíne. Pôžitok z kultivovanej jazdy v novom Eclipse Cross PHEV 4x4 je ešte príjemnejší vďaka dokonalému odhlučneniu interiéru a radu prvkov, ktoré Vám spríjemnia každodenné cestovanie.

Nový systém navigácie SDA s podporou pripojenia inteligentných telefónov ponúka praktické funkcie vrátane navigácie prostredníctvom vstavaných máp a podpory dopravných informácií VICS. Súčasťou základnej výbavy všetkých prevedení sú tiež technológie Apple CarPlay a Android Auto. Palubný displej infotainmentu bol zväčšený na 8" v prospech lepšej čitateľnosti aj ľahšieho ovládania.

Prémiový systém ozvučenia MPSS (Mitsubishi Power Sound System), ktorý MISUBISHI MOTORS navrhlo špeciálne pre Eclipse Cross PHEV 4x4, zahŕňa osem reproduktorov vysokej kvality vrátane špecifického odladenia a rozmiestnenia s ohľadom na tvary vozidla. Predné reproduktory s kužeľovou ozvučnicou zo sklených vlákien s povrchovou úpravou pomocou vákuovo naparovaného hliníka, predné stredopásmové tweetery s kužeľovou ozvučnicou z uhlíkových vlákien, resp. koaxiálne dvojcestné reproduktory v zadných dverách v kombinácii s výškovými reproduktormi sprostredkujú dokonalý akustický zážitok.

Vyhrievanie volantu

Dátové vstupy USB

Head-up displej

Automatická dvojzónová klimatizácia

Nový multimediálny systém SDA

Prémiový audiosystém s výkonom 510W